הפוליטיקאים באבל • "מנהיג שנשא את עולם התורה והחסידות על ליבו"

איתי גדסי, בנצי לייזרוביץ No Comments on הפוליטיקאים באבל • "מנהיג שנשא את עולם התורה והחסידות על ליבו"
ליצמן וגפני צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קשת רחבה של פוליטיקאים התייחסו הבוקר (שני) לפטירתו של כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל שהיה אהוב לא רק על חסידיו אלא על רבים ממגזרים שונים.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר עליו כי הוא היה "מנהיג דגול שנשא את עולם התורה והחסידות על ליבו, ממנהיגי הדור הקודם וחבר נשיאות מועצת גדולי התורה", לדבריו, "האדמו"ר היה גאון בתורה וצדיק שהאיר את ישראל בהנהגתו וקדושתו. זה יום אבל לחסידות ערלוי, לאגודת ישראל ולכלל היהדות החרדית".

גם סיעת 'דגל התורה' פרסמה הבוקר דברי הספד: "'דגל התורה' מבכה את השריפה הגדולה עם פטירתו של זקן האדמו"רים, ראש ישיבה ומנהיג לאלפים כ׳ק  האדמור מערלוי זצוק׳ל, אשר עמד עשרות בשנים, בקשר הדוק עם עם מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק׳ל, ויבדלחט׳א שליט׳א במאבקים ובמערכות הציבוריות למען התורה הקד׳ וקדשי ישראל. במהותו, גדלותו וליבו הנודע, מסר את נפשו כל חייו למען הציבור והכלל".

תנועת 'בני תורה' מסרה כי היא "אבלה על סילוקו של האי גאון וצדיק, מגזע אראלים ותרשישים רבותינו הגדולים אדירי התורה ומוסרי שרשרת הדורות, כ"ק האדמו"ר מערלוי זצוק"ל ידידו הקרוב זה עשרות בשנים של מורה דרכנו ומאיר נתיבותנו רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א שהאיר את שמי היהדות הנאמנה, פילס נתיבים להמוני בית ישראל במשך שנים רבות ולחם את מלחמתו של עולם התורה מול כל מבקשי רעתו".

בסיעת ש"ס אמרו כי "האדמו"ר זצוק"ל היה בידידות עזה ועמוקה עם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שנמשכה עשרות בשנים, והיו ביניהם עשרות חילופי מכתבים בדברי תורה והלכה מתוך ביטויי הערכה וכבוד. כך למשל, בספרו 'יביע אומר' כותב עליו מרן "ידיד נפשי אוהבך בלב ובנפש ציס"ע (צדיק יסוד עולם)".

גם יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג התייחס לפטירתו של האדמו"ר ואמר כי "יחד עם כל בית ישראל ועדת חסידי ערלוי בארץ ובתפוצות כואב אני את הסתלקותו של רבי יוחנן סופר זצוק"ל האדמור מערלוי, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. האדמו"ר זצוק"ל שהיה אוד מוצל מאש ולאחר שנות האימה הקים מוסדות לתפארת ועודד את צאן מרעיתו לחיי תורה ועבודה היה ממנהיגיה הבולטים של היהדות החרדית במשך עשרות שנים. זכיתי באופן אישי לשעות רבות של שיחות עימו ברבות השנים ותמיד השכלתי".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר כי "האדמו"ר מערלוי זצוק"ל שהיה נין ונכד לחת"ם סופר גדול רבני הונגריה בדורות האחרונים, החליט לעלות לארץ ישראל ולקבוע בה את מקומו. האדמו"ר מערלוי זצוק"ל היה מאוהבי ארץ ישראל ועם ישראל ועל כן גם הקים את בית מדרשו בלב שכונת קטמון".

גם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס התייחס הבוקר לפטירתו של האדמו"ר מערלוי זצ"ל ואמר כי "בדרכו הייחודית, האדמו"ר מערלוי זצ"ל היה איש תורה לכולם- חרדים, דתיים וחילוניים כאחד. מרכז פעולתו נעשתה דרך בית המדרש שבנה במרכזה של השכונה החילונית קטמון שבירושלים. ומצודתו היתה פרוסה על כולנו. בדמותו היחודית, בענווה שלו ובאצילות המיוחדת שלו הקרין אהבת ישראל ואהבת התורה. כניצול שואה, החליט האדמו"ר לשקם את החסידות ההונגרית שהוכחדה ברובה, על ידי הקמה מחודשת של ישיבת פרשבורג וקהילת ערלוי ובניית בתי מדרשות ומוסדות תורה ברחבי העולם. דרכו תחיה עוד שנים רבות בזכות חסידיו ואוהביו", אמר פרס.



0 תגובות